FAQ - Najczęściej zadawane pytania

1. Czy po złożeniu zamówienia możliwa jest jego zmiana?
2. Czy możliwe jest połączenie zamówień, które złożyłem w krótkim odstępie czasu?
3. Czy przy wysyłkach zagranicznych płaci się VAT?
4. Czy podane ceny zawierają podatek VAT?
5. Jak postępować jeśli zamówiony towar dotrze do mnie uszkodzony?
6. Dlaczego po złożeniu zamówienia dostałem informację, że zamówiony tytuł jest niedostępny?
7. Jak można sprawdzać stan realizacji zamówienia?
8. Dlaczego muszę potwierdzać zamówienie?
9. Czy zamówienie złożone rano jest szybciej zrealizowane?
10. Jak płacić przelewem?
11. Jakie są możliwe sposoby płatności?
12. Czy koszt przesyłki jest pokrywany przez Megamedię również wtedy, gdy zabraknie którejś z zamówionych pozycji i przez to całkowita wartość zamówienia nie osiągnie wartości zwalniającej zamawiającego z opłaty za dostawę?
13. Czy koszt przesyłki liczony jest od każdej sztuki czy od całości przesyłki?
14. Czy opłata za dostawę zależy od wagi przesyłki?
15. Czy koszty przesyłki obciążają mnie czy firmę Megamedia?
16. Jakie są opłaty za dostarczenie przesyłki?
17. Czy można odebrać zamówienie osobiście?
18. Czy cena wyświetlana przy danym produkcie obejmuje opłatę za dostawę?
19. Czy zamawiana liczba sztuk danego towaru jest ograniczona?
20. Jak się z nami skontaktować?
21. Kiedy ściągana jest należność z karty kredytowej?
22. Jakie karty kredytowe są akceptowane przy dokonywaniu płatności?
23. Czy mogę otrzymać kilka faktur na towary z jednego zamówienia?
24. Co to znaczy, że wyrażam zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych firmy Megamedia?
25. Co to znaczy "czas realizacji zamówienia"?
26. Jaki jest czas oczekiwania na zamówione towary?
27. Co to jest cena sugerowana?
28. Dlaczego Megamedia jest bezpiecznym sklepem internetowym?
29. Czy towary złożone w jednym zamówieniu mogą zostać wysłane pod dwa różne adresy?

1. Czy po złożeniu zamówienia możliwa jest jego zmiana?

Na prośbę klienta, przekazaną e-mailem lub telefonicznie, możemy dokonać zmian w złożonym zamówieniu - oczywiście jeśli zamówienie nie zostało jeszcze przez nas zrealizowane.


2. Czy możliwe jest połączenie zamówień, które złożyłem w krótkim odstępie czasu?

Jeśli pierwsze złożone zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane (wysłane) to na życzenie klienta możliwe jest dołączenie do niego kolejnego zamówienia i przesyłania obydwu (lub więcej) zamówień w jednej paczce (o ile zamawiane produkty nie są produktami gabarytowymi) i dzięki temu pobranie opłaty tylko za jedną przesyłkę lub całkowite przeniesieniu kosztu opłaty na nasz sklep.


3. Czy przy wysyłkach zagranicznych płaci się VAT?

Przy wysyłkach zagranicznych do krajów Unii Europejskiej płaci się podatek VAT w wysokości takiej, jaka obowiązuje w miejscu sprzedaży towaru (w Polsce 23% na wszystkie produkty oferowane w naszym sklepie) i nie ma możliwości odliczenia tego podatku.

Przy wysyłkach zagranicznych realizowanych do krajów nie będących członkami Unii Europejskiej również naliczamy VAT, a jego ewentualne odliczenie jest możliwe tylko przez kupującego w jego kraju na podstawie obowiązujących tam przepisów.


4. Czy podane ceny zawierają podatek VAT?

Tak, ceny zawierają podatek VAT.


5. Jak postępować jeśli zamówiony towar dotrze do mnie uszkodzony?

Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta. Jeżeli się zdarzy, że po otrzymaniu towaru wykryjesz że został on uszkodzony mechanicznie podczas dostawy, w obecności kuriera spisz "protokół reklamacji" i odeślij towar z powrotem na adres naszej firmy, powiadamiając nas jednocześnie o tym telefonicznie. Uszkodzony towar niezwłocznie wymienimy na nowy lub zwrócimy pieniądze.

Jeśli towar będzie posiadał wady ukryte, należy skontaktować się z najbliższym autoryzowanym serwisem producenta, który usunie usterkę w ramach gwarancji udzielonej przez producenta. Jeśli serwis stwierdzi, że wada jest niemożliwa do usunięcia, producent wymieni towar na nowy, wolny od wad.


6. Dlaczego po złożeniu zamówienia dostałem informację, że zamówiony tytuł jest niedostępny?

Wszystkie produkty prezentowane na naszych stronach znajdują się w aktualnej ofercie danego producenta przeznaczonej na polski rynek. Stale weryfikujemy i uaktualniamy listę towarów dostępnych u naszych dostawców. Niestety może się zdarzyć, że chwilowo zabraknie oferowanego produktu w magazynie producenta.

Sytuacja taka może mieć miejsce wtedy, gdy dany produkt (np. model pralki lub aparatu cyfrowego) jest bardzo popularny na naszym rynku i producent nie nadąża z produkcją lub importem. Jest to sytuacja przejściowa i natychmiast powiadomimy o przewidywanym terminie realizacji dostawy takiego towaru.

Może się również zdarzyć, że dany produkt został wycofany z oferty, bez wcześniejszego powiadomienia dealerów. Wówczas niezwłocznie poinformujemy o zaistniałej sytuacji i zaproponujemy towar o porównywalnych parametrach, który posiadamy w naszej ofercie.


7. Jak można sprawdzać stan realizacji zamówienia?

Podczas wizyty w naszym sklepie wystarczy w "Panelu Klienta" otworzyć stronę "Twoje zakupy" (po uprzednim zalogowaniu się i uzyskaniu dostępu do swojego konta).


8. Dlaczego muszę potwierdzać zamówienie?

W przypadku płatności za pobraniem każdy klient otrzymuje wiadomość e-mail lub telefon z naszej firmy z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Zamówienie zaczniemy realizować po jego potwierdzeniu pocztą elektroniczną przez klienta. Niektóre zamówienia, zwłaszcza te o dużej wartości, mogą być potwierdzane telefonicznie przez naszego handlowca. Klienci płacący przelewem nie muszą potwierdzać złożonego zamówienia. Realizację zamówienia rozpoczynamy natychmiast po wpłynięciu należności za towar na nasz rachunek bankowy lub otrzymaniu potwierdzenia przelewu.


9. Czy zamówienie złożone rano jest szybciej zrealizowane?

Zamówienie złożone do południa najczęściej jest kierowane do realizacji jeszcze w tym samym dniu. Zamówienia popołudniowe lub weekendowe najczęściej przekazywane są do realizacji w następnym dniu roboczym.

Jeśli dany towar posiadamy w naszym magazynie możemy go wysłaś w tym samym dniu, o ile zamówienie zostanie potwierdzone przed godziną 15:00. W tym przypadku przesyłka dotrze do klienta w następnymdniu roboczym.


10. Jak płacić przelewem?

Wybierając tę formę płatności, zamówienie jest realizowane niezwłocznie po stwierdzeniu wpływu należności na nasze konto. Gdy Twoje zamówienie zostanie złożone i potwierdzone otrzymasz od nas e-mail z prośbą o dokonanie przelewu z Twojego konta bankowego, w wysokości i na rachunek bankowy wskazany na przesłanej fakturze pro-forma. Można przyspieszyć termin realizacji zamówienia przysyłając nam potwierdzenie dokonania przelewu faksem lub mailem (z konta internetowego).


11. Jakie są możliwe sposoby płatności?

Można dokonać płatności:
- za pobraniem (płatność kurierowi przy odbiorze),
- przelewem bankowym (przedpłata na podstawie faktury pro-forma),
- w systemie ratalnym (Lukas Bank),
- kartami płatniczymi i kredytowymi.


12. Czy koszt przesyłki jest pokrywany przez Megamedię również wtedy, gdy zabraknie którejś z zamówionych pozycji i przez to całkowita wartość zamówienia nie osiągnie wartości zwalniającej zamawiającego z opłaty za dostawę?

Warunki dostawy nie ulegają zmianie (czyli cena dostawy) jeśli obniżenie wartości zamówienia następuje z winy sklepu.


13. Czy koszt przesyłki liczony jest od każdej sztuki czy od całości przesyłki?

Jeżeli zamówienie składa się z kilku towarów o niewielkiej wadze i objętości wszystkie zamawiane towary pakowane są do jednego opakowania, zabezpieczane i wysyłane jako jedna przesyłka zbiorcza. Dzięki temu płacisz za przesyłkę tylko raz a nie kilka razy.

Towary gabarytowe muszą być wysyłane jako osobne paczki w oryginalnych opakowaniach producenta. W takim przypadku koszt całej dostawy zależy od łącznej wagi wszystkich paczek, gdyż przesyłka składająca się z od 1 do 5 paczek traktowana jest jako jedna dostawa.

Szczegółowa tabela opłat .


14. Czy opłata za dostawę zależy od wagi przesyłki?

Tak. Opłata za dostawę jest zależna zarówno od wagi towaru, jak i jego gabarytów. Zależy także od wybranej formy płatności - przy płatności przelewem opłata za dostawę jest niższa. Szczegółowa tabela opłat .


15. Czy koszty przesyłki obciążają mnie czy firmę Megamedia?

Kosztami przesyłki obciążany jest zamawiający. Możliwe są odstępstwa od tej reguły i w ramach negocjacji indywidualne ustalenie zasad płatności za przesyłkę z naszym handlowcem. Kosztami wszelkich przesyłek międzynarodowych, niezależnie od ich wartości, obciążamy kupującego.


16. Jakie są opłaty za dostarczenie przesyłki?

Opłaty za dostarczenie przesyłki zależą od tego, jak duża i ciężka jest paczka z zamawianym towarem. Przesyłkę wysyłamy pocztą kurierską. Jeżeli zamawiane towary są produktami gabarytowymi (np. zestaw sprzętu kuchennego do zabudowy), przesyłane są jednym transportem, jednak każda sztuka jest pakowana osobno.

Dodatkowo pobierane są opłaty za ponadstandardową przesyłkę, obejmującą np. dostawę w sobotę, zastrzeżenie godziny dostawy, czy obecność drugiej osoby do noszenia paczek.

Szczegółowa tabela opłat


17. Czy można odebrać zamówienie osobiście?

Tak. Możliwy jest odbiór bezpośrednio z naszego magazynu w Bielanach Wrocławskich przy ul. Krokusowej 2. W takim przypadku należy o tym poinformować Dział Realizacji.


18. Czy cena wyświetlana przy danym produkcie obejmuje opłatę za dostawę?

Nie. Cena wyświetlana obok towaru określa tylko wartość produktu. Opłata za jednostkową dostawę (pojedyńczego produktu) figuruje w oknie produktu. W przypadku zamówień wielopaczkowych opłata za dostawę określana jest przez pracownika Działy Realizacji i jest niższa od sumy opłat jednostkowych. Szczegółowa tabela opłat .


19. Czy zamawiana liczba sztuk danego towaru jest ograniczona?

Ogólnie rzecz biorąc nie. Może się jednak zdarzyć, że w przypadku chęci zamówienia dużej ilości sztuk nie będą one w danym momencie dostępne w naszym magazynie ani w magazynie producenta i konieczne będzie dłuższe oczekiwanie na kolejną dostawę bądź zejście kolejnej partii z linii produkcyjnej.


20. Jak się z nami skontaktować?

Wszystkie uwagi, pytania, propozycje, skargi i pochwały oraz pomysły na usprawnienie działania naszego sklepu prosimy kierować do:

Megamedia Sp. z o.o., ul. Oksywska 2A, 53-152 Wrocław
- e-mail: sklep@megamedia.pl lub sugestie@megamedia.pl
- Biuro Obsługi Klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00-17:00
telefon: (71) 780 7700 fax: (71) 780 7701 (czynny całą dobę)
- Infolinia handlowa czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00-20:00, a w soboty w godz. od 9:00-15:00:
telefon: 801 700 125 (całkowity koszt połączenia jak za jeden impuls połączenia lokalnego)
GSM: 697 200 000 (dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych)
- lub wybrać konkretną osobę z listy kontaktów.


21. Kiedy ściągana jest należność z karty kredytowej?

Obciążenie karty kredytowej następuje w momencie wysłania przesyłki. Karta jest obciążona na kwotę równą wartości towarów w przesyłce i kosztom dostawy. W przypadku gdy zamówienie jest realizowane w kilku przesyłkach, w różnym czasie, każdorazowo przy realizacji kolejnej części zamówienia jest ściągana odpowiednia należność. Za każdym razem sprawdzana jest autentyczność danych karty kredytowej.


22. Jakie karty kredytowe są akceptowane przy dokonywaniu płatności?

Będziemy akceptować płatności przy użyciu wszystkich najważniejszych kart płatniczych i kredytowych będących w użyciu w Polsce: Visa, MasterCard, American Express, JCB, Maestro, Diners Club, itp.


23. Czy mogę otrzymać kilka faktur na towary z jednego zamówienia?

Fakturę dołączamy do każdej przesyłki. Z reguły jedna faktura obejmuje wszystkie towary znajdujące się w przesyłce. Zdarza się jednak, że ze względów logistycznych musimy całe zamówienie podzielić na dwie lub więcej przesyłek, ponieważ jedna przesyłka może składać się maksymalnie z 5 paczek, oraz wartość przesyłki nie może przekroczyć 3000 Euro. W takich przypadkach może się więc zdarzyć, że całe zamówienie rozbijemy na dwie lub więcej przesyłek i faktur.

Również w przypadku rozdzielenia zamówienia, dokonanego ze względu na np. wydłużony czas oczekiwania na jeden z zamówionych artykułów, wystawiamy osobną fakturę do każdej przesyłki.

Kilka faktur do jednego zamówienia możemy wystawić także na wyraźne życzenie klienta. Wystarczy wpisać odpowiednią informacje w polu uwag zamówienia i zdefiniować potrzebne adresy w zakładce Książka adresowa w Panelu klienta.


24. Co to znaczy, że wyrażam zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych firmy Megamedia?

Jest to formuła informująca, że dane osobowe umieszczone w bazie danych firmy Megamedia są przetwarzane wyłącznie dla potrzeb firmy Megamedia i nie będą udostępniane innym podmiotom.


25. Co to znaczy "czas realizacji zamówienia"?

Czas realizacji, określany w momencie potwierdzania zamówienia, jest czasem, po którym towar może zostać wysłany. Aby określić czas po jakim przesyłka dotrze do adresata, należy do czasu realizacji dodać czas potrzebny na dostarczenie przesyłki.

Czas otrzymania zamówienia przez klienta = czas realizacji + czas dostawy.


26. Jaki jest czas oczekiwania na zamówione towary?

Czas realizacji + czas dostawy = czas otrzymania zamówienia przez klienta.


27. Co to jest cena sugerowana?

Oferujemy ceny dużo niższe od cen detalicznych sugerowanych przez producentów sprzętu i publikowanych przez nich w oficjalnych cennikach i katalogach. Na naszych stronach, obok naszej ceny, po której towar można w kupić w Megamedii, informujemy także o tzw. cenie sugerowanej (katalogowej), po której najczęściej można kupić towar u naszych "drogich" konkurentów - w sklepach detalicznych w Polsce.


28. Dlaczego Megamedia jest bezpiecznym sklepem internetowym?

Istnieją co najmniej 4 powody, dla których możemy twierdzić, że Megamedia jest bezpiecznym sklepem internetowym:

1. Dotychczasowe doświadczenia:
- Od początku naszej działalności nie wpłynęła do naszego sklepu żadna skarga z powodu nadużycia, nieprawnego wykorzystania lub utraty danych osobowych, czy też jakiegokolwiek innego powodu.

2. Możesz zapłacić za towar dopiero w momencie odbioru:
- Wybierając formę płatności: gotówką za pobraniem - płacisz przy odbiorze przesyłki kurierowi w domu. W takim przypadku możesz sprawdzić, czy przesłano towar zgodnie z zamówieniem i czy nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu podczas transportu.
- Każdy sprzedawany przez nas towar jest fabrycznie nowy i przed wysyłką został sprawdzony pod kątem uszkodzeń mechanicznych. Po odebraniu przesyłki w obecności kuriera możesz sprawdzić, czy dostarczony towar jest oryginalnie zapakowany i oznaczony znakami firmowymi sklepu megamedia.pl, oraz czy towar nie został uszkodzony w podczas transportu.

3. Działalność naszego Sklepu została zweryfikowana i pozytywnie oceniona przez:
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta,
- kapitułę programu konsumenckiego Solidna Firma (tytuły Solidna Firma 2005, 2006 i 2007),
- kapitułę programu Fair Play (tytuł Przedsiębiorstwo Fair Play 2007).

4. Stosujemy najnowsze technologie i specjalne procedury ochrony danych.
Wykorzystujemy najbezpieczniejsze mechanizmy ochrony przekazywania danych (danych osobowych), jakie są w tej chwili dostępne.


29. Czy towary złożone w jednym zamówieniu mogą zostać wysłane pod dwa różne adresy?

Tak, adresatów przesyłki może być w kilku. Jeśli chcesz, aby wybrane towary zostały wysłane do różnych osób lub pod różne adresy, zdefiniuj w swojej Książce adresowej te adresy. Możesz dodatkowo wpisać informację o niestandardowej dostawie w polu uwag - wówczas pracownik Działu Realizacji uwzględni je przy wysyłce, a w razie niejasności poprosi Cię o wyjaśnienia.

INFOLINIA:71 780 77 77
8:00-18:00
Nowy Klient
Twój koszyk

Brak produktów w koszyku

Przechowalnia

Brak produktów w przechowalni

Twoje oferty specjalne

Brak ofert specjalnych

Nasi partnerzy
Obsługiwane formy ePłatności
Raty w Santander Consumer Banku
Ostatnio oglądane

W tym miejscu pojawi się lista ostatnio oglądanych przez Ciebie produktów.
Do tej pory nie obejrzałeś jeszcze szczegółów żadnego produktu.